W tej części postaramy się skupić na „zdrowym jedzeniu” a raczej na diecie kierowanej dla biegaczu i osób uprawiających sport w każdej postaci. Na początek kilka zdań, które szczególnie utkwiły nam w głowie podczas czytania setek artykułów poświęconych właśnie zdrowemu odżywianiu.

 

Czy bieganie pomaga w odchudzaniu?

To pytanie zadaje sobie większość i to właśnie w bieganiu upatruje szans na zrzucenie paru kg.

Ile pytań tyle odpowiedzi. Na stronach internetowych jest niesamowicie wiele tematów „czy schudnę jak będę biegał/a”.
Jeżeli jesteśmy osobami z nadwyżką kg, swoją przygodę z bieganiem możemy rozpocząć dopiero w momencie, gdy masa naszego ciała nam na to pozwoli. Zbyt szybkie podjęcie się biegania z dużą nadwagą może doprowadzić do niepożądanych urazów jak chociażby naderwanie mięśni, uszkodzenia stawów i kości.
Bezpiecznie jest zacząć od spaceru, długiego marszu, jazdy na rowerze, pływania, a po osiągnięciu odpowiedniej wagi rozpoczęcie biegania.

To jednak nie wszystko.

Ważna jest również dieta a w szczególności ograniczenie niezdrowego jedzenia i słodkości. 70% sukcesu w odchudzaniu jest zasługą diety, a 30% ćwiczeń. O ćwiczeniach później. Skupmy się na diecie!!

Wielu fachowców twierdzi, że najlepiej jest spożywać 4-5 posiłków dziennie.

NO ok ale nie każdy jest w stanie wprowadzić w tryb życia super fajne diety gdzie występują syte, zdrowe śniadanka, niesamowite przekąski owocowe między posiłkami, obiadek w czasie pracy, lunch i inne.

Na tą chwilę wyznaję swoją zasadę. Zobaczymy co z tego będzie.

* jedzmy regularnie( Omijanie posiłków czy przekąsek między głównymi posiłkami nie przyniesie żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie może skutkować negatywnymi konsekwencjami np. zwolnieniem metabolizmu).

* unikajmy spożywania cukrów prostych. Szczególnie, kiedy stosuje dietę wysoko węglowodanową. Cukry proste to słodycze,które podwyższają poziom insuliny we krwi a to z wzmaga łaknienie.

* jedzmy produkty pełnoziarniste, które są sycące i zaspokajają głód na długi czas, nie wspominając już o żelazie, którego w produktach pełnoziarnistych jest całkiem sporo.

* dużo płynów w postaci wody mineralnej, soków naturalnych. Należy omijać „energetyki” w których występuje dużo chemii, słodzików i innych. Wyjątkiem jest mleko czekoladowe zalecane przez fachowców ale tylko PO TRENINGU.

Ktoś kiedy mądrze powiedział: „organizm jest jak samochód, im lepsze wlejesz w niego paliwo tym dłużej i wydajniej pojedziesz” W przypadku naszego organizmu jest podobnie. Spożywanie zdrowych, energetycznych posiłków powinno pomóc w znoszeniu trudów treningów i lepszą regenerację.

Najlepsza dieta?? M.Ż. nieładnie mówiąc „mniej żryj” Na tą chwilę to tyle:)